//
vous lisez...
Ailleurs sur les réseaux

Are social networks driving traffic to museum websites?

See on Scoop.itLe presse-Minute de Cliophile

To increase website visits should not be the main reason why a museum joins social networks but it is nevertheless a plausible goal to include in the museum social media strategy.

Hélène Herniou‘s insight:

"As you probably noticed 17% of visits via social referral is quite high. A more usual result would vary between 1% and 3%, which might probably means that your organisation’s website has a multitude of important referrals and it does not exclusively depend on social networks. What are the social networks that drive more traffic to your website? Is it Facebook, Twitter or any other? What is the percentage of social referral for your organisation’s website? Sharing this information with others affords us the possibility to better understand our individual strategy and it will definitively put some of this abstract numbers back in context."

See on www.intk.com

À propos de Hélène Herniou - cliophile

Muséogeek ... mais pas que !

Discussion

Pas encore de commentaire.

Commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s

%d blogueurs aiment cette page :